Els nens de 4t de primària de l'escola Eduard Toda i Güell han fet un taller d'astronomia a l'aula.

Ha sigut una activitat molt divertida i han après molt.

Hem llegit el segon volum de les aventures de Peret Ganxet "Dos millor que un" i ens han tornat a visitar l'il·lustrador Marc Díez i una de les escriptores, Carme Bigorra, que va treballar a la nostra escola. L'altra escriptora, la Maria Josep Salvadó, no pot venir perquè encara imparteix classes.

Ens van explicar com van sorgir les idees i les il·lustracions, ens van ensenyar fotografies dels edificis, monuments, i espais que apareixen al llibre, i vam poder preguntar tot allò que volíem saber sobre com es va crear.

Ara a esperar que surti el tercer volum, que ens han dit que ja el tenen al forn!!!!

El passat 20 de novembre, dia Internacional de la Infància, La Fundació Privada Reddis va lliurar els premis Frias als millors treballs realitzats pels alumnes de les escoles de Reus sobre la figura del metge Alexandre Frias Roig per commemorar els 100 anys de la creació de l'Institut de Puericultura de Reus que ell va fundar. Els guanyadors hem estat els alumnes de 4t de primària de l’Escola Pompeu Fabra i els alumnes de 3r i 4t de la nostra escola.

Ara us farem cinc cèntims de com vam treballar l'any passat el doctor Alexandre Frias, que per nosaltres era un gran desconegut.

Abans d'anar a l'excursió vam buscar informació sobre ell a través de la pàgina de l'ajuntament de Reus www.reus.cat.

Els nens i les nenes de 4t vam anar a visitar el parc de bombers, com és molt a prop ho vam fer a peu.

Quan érem a prop del parc de bombers vam esmorzar, i de sobte va sortir el Mario, el nostre professor de la tarda. Ens vam fer una foto amb ell i quan vam acabar d'esmorzar vam entrar al parc per iniciar la visita.

El bomber que ens va rebre es deia David.

Vam fer dos grups.

Ens van ensenyar el parc per dins, era una casa! A la primera sala hi havia un bomber que estava pendent del telèfon. Després vam veure el menjador amb sofàs i una televisió de 65 polzades!

A la cuina hi havia dos bombers arreglant el rentavaixella i per acabar ens van ensenyar els llits.

Després ens van deixar emprovar els uniformes.

Els bombers tenen al casc dos protectors, el primer és pels ulls i el segon per la cara. Els pantalons estan units a les botes perquè sigui més ràpid posar-se'ls i tant la jaqueta com els pantalons són molt gruixuts i pesen perquè estan fets d'un material ignífug.

Vam veure els camions i les eines per apagar foc o ajudar en els accidents greus.

També ens van deixar pujar als camions i ens van donar tombs amb la sirena posada.

Per acabar vam veure dos vídeos.

ENS VA ENCANTAR!!!!!