Els alumnes de 6è vam participar en un taller sobre oli de la DOP (Denominació d’Origen Protegida) Siurana.

Vam aprendre que de les olives més sanes en surt l’oli d’oliva verge extra, que és el de màxima qualitat, seguit de l’oli d’oliva verge i acabant per l’oli llampant que vam poder comprovar que és el de menys qualitat perquè sembla que sigui aigua. Tot i així, també vam aprendre que no es pot dir si un oli és bo o no només pel seu aspecte perquè el més important és l’olor i el gust.

Ens van posar dos gots amb oli de qualitats diferents i, després d’escalfar-los amb la mà tal com ho fan els catadors, havíem d’olorar-lo, tastar-lo i decidir a quina fruita o verdura de les que teníem a les safates s’assemblava més tant per l’olor com pel gust. Hi havia: un tros de tomàquet, un de carxofa, un de plàtan, un de poma i un potet amb ametlla picada. Al final, tots vam reconèixer quin dels dos olis era el de millor qualitat i ho vam encertar: el segon.

Ara ja podem dir que som uns autèntics experts en oli perquè literalment “hem begut oli” i tenim els sentits de l’olfacte i el gust molt desenvolupats que ens permeten distingir-los bén bé.

En acabar el taller, tots vam tenir una ampolla d’oli d’oliva verge extra de la DOP Siurana amb el segell vermell que el caracteritza i que  demostra que no ens estan enganyant amb la qualitat.

Ens agrada observar directament com germinen les llavors dia a dia!

La nostra escola celebra el 40è aniversari i volem obsequiar-la amb dibuixos de l'edifici fets per nosaltres. Quan ens hem posat mans a l'obra ens hem adonat del "GRAN" edifici que ens alberga dia a dia.

Aquesta setmana els alumnes de 6è s’ho han passat genial a l’hora d’anglès oral.

Mitjançant un joc online que es diu “The idiot test”, els alumnes han pogut entendre la importància de llegir bé els enunciats i lo imprescindible que és posar atenció a les instruccions per arribar a completar satisfactòriament una o més tasques.

Han treballat en parelles per aclarir els dubtes i resoldre les diferents pantalles, encara que només quatre parelles d’alumnes van superar el repte d’arribar a la pantalla final.

Tot i així tots han gaudit i s’han involucrat activament en aquest “challenge”. ¡Congratulations!

LLENGUA CASTELLANA.

En la clase de castellano se ha trabajado el contenido de: "El Teatro" utilizando un lenguaje conversacional, ya que los personajes hablan entre ellos.

Un grupo de alumnos de 6ºA , han tenido la iniciativa de ,además de prepararse los diálogos como tarea de trabajo en grupo, traerse todo el material necesario para la representación.

Viendo el magnífico resultado, se hizo la propuesta de representarlo para los alumnos de Educación Infantil en el teatro de la escuela.

La obra llevaba el título de "IMAGINACIÓN".

La representación fue todo un éxito y tanto las actrices como el público disfrutaron del momento.

Un gran aplauso para todos.

Aquí tenemos a las actrices : Gina como gatitito parlante, Ester y Nerea como hermanas y Lucía como madre.

Las vemos en plena acción. Realmente representaron muy bien su papel y el dialogo, pronunciación y entonación fue la correcta.

Excelente chicas.

Natalia León